Marți, 04 februarie curent, Cancelaria de Stat a Republicii Moldova a organizat în Sala de ședințe ”Constantin Stere” a Consiliului raional Hîncești , sesiunea tematică cu genericul ”Sprijin în procesul de reformare a administrației publice” . Scopul instruiirilor – informarea și consolidarea capacităților profesionale ale aleșilor locali și a funcționarilor publici în activitatea desfășurată. Ședința de lucru a fost deschisă de dl Iurie LEVINSCHI, președintele raionului Hîncești. La ședință au participat Reprezentantul Oficiului Cancelariei de Stat, dl Veaceslav URSU și dl Dumitru CORNEI, vicepreședintele raionului Hîncești.
Sesiunea tematică a fost implementată cu suportul Proiectului Uniunii Europene, având ca reprezentant pe dna Ludmila BOCȘANEAN.

În acest context, dna Diana CHIRIAC, consultant principal, Direcția administrație publică a informat autoritățile APL de ambele nivele asupra subiectului Caracteristici întroductive ale Administrației Publice Locale, care a avut ca bază :
* Cadrul normativ relevant (competențe, funcții, roluri)
* Transparența în procesul decizional
* Principii buna guvernare
* Gestionare Patrimoniu
* Nivele de coordonare cu APC
* Control administrativ

Ulterior, la subiectul Administrarea funcției publice și a funcționarilor publici în cadrul autorității publice a vorbit dna Cristina ARAMĂ,consultant principal, Direcția Managementul Funcției publice și a resurselor umane, dezvăluind ansamblul activităților necesare implementării politicilor de cadre, care include :
* Definiții
* Clasificarea funcțiilor publice
* Ocuparea funcției publice
* Evaluarea performanțelor
* Statul de personal. Elaborare, aprobare, modificare.
Ședința a finalizat cu întrebări/ răspunsuri, propuneri și sugestii.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here