Marți, 06 octombrie 2020, în sala de şedinţe “Constantin Stere” a Consiliului Raional Hînceşti, s-a desfăşurat întrunirea lunară a administraţiei raionului Hînceşti cu primarii unităţilor administrativ-teritoriale şi şefii serviciilor descentralizate. La şedinţă a fost prezent şi dl Ion MEREUŢĂ, șef, Oficiul Cancelariei de Stat, reprezentantul Guvernului în teritoriu.
Şedinţa a fost prezidată de către dl Iurie LEVINSCHI, preşedintele raionului Hînceşti. În debutul şedinţei, dl Preşedinte a comunicat publicului despre evenimentele importante: Ziua profesională a lucrătorilor din sfera social, Ziua profesională a angajaților din ânvățământ, Ședința Extraordinară a Comisiei Sănătate Publică unde s-au stability gradele de alertă în conformitate cu numărul de bolnavi, testași pozitiv Coronavirus Covid-19.
La şedinţă a fost invitată dna Tamara PASCARI, şef, Centrul de Sănătate Publică Hîncești, care a făcut o scurtă retrospectivă referitor la situaţia epidemiologică prin infecţia COVID-19 din ţară şi din raion şi a punctat faptul că situaţia este una foarte alarmantă, îndemnând primarii să participe activ la sensibilizarea şi informarea populaţiei din localităţi cu privire la seriozitatea situaţiei create, dar şi la restricţiile care se menţin. La moment raionului Hîncești după numărul de infectări, conform gradului de alertă, i se atribuie ”cod portocaliu”. La tema dată, dl Alexandru CUCIUC, șef, Inspectoratul de Poliție Hîncești, a venit cu unele propuneri de îmbunătățire a situației prin conlucrarea mai activă și eficientă a polițistului de sector cu autoritățile administrației publice locale de nivelul I.
Cu privire la Elaborarea proiectului de buget pentru anul 2021 și estimările pentru anul 2022-2023 și unele chestiuni privind exercițiul bugetar pentru 9 luni pe APL de nivelul I a informat dna Galina ERHAN, șef Direcția Generală Finanțe.
Multe discuţii a stârnit o altă chestiune arzătoare cu care se confruntă localnicii – funcţionarea grădiniţelor de copii. În acest sens, dna Valentina TONU, şef, Direcţia Învăţământ Hînceşt a prezentat condiţiile care trebuie să le întruneasca instituțiile de educație timpurie în timp de pandemie.
Dna Tamara CĂLUGĂRU, șef DASPF, a vorbit despre modificarea Legii nr. 122 din 9 iulie 2020 privind instituirea custodiei asupra copiilor aflați în situație de risc.
Ulterior, dl Ion TULBU, șef Direcția Cultură și Turism a informat primarii despre nuanțele organizării activităților și concertelor în aer liber și în spațiile închise în perioada pandemică.
Cu privire la transmiterea investițiilor către APL de nivelul I a relatat dna Svetlana VRABIE, contabil-șef, Aparatul Președintelui.
De asemenea, dl Ion MEREUŢĂ, șef, Oficiul Cancelariei de Stat, reprezentantul Guvernului în teritoriu, a promis primarilor susținere în rezolvarea tuturor problemelor cu care se confruntă.
La finele şedinţei au fost prezentate spre informare şi alte subiecte actuale, respectiv, s-a dat răspuns la întrebările adresate.
Administraţie Publică, Probleme de Secretariat şi Protocol