La 21.05.2019, în sala de ședințe a Consiliului Raional Hîncești, a avut loc întâlnirea lunară a administrației raionului cu reprezentanții autorităților publice locale de nivelul I. La ședință a fost prezent dl Ghenadie BUZA, deputat în Parlamentul Republicii Moldova.
Președintele raionului Hîncești, dl Anatolie CHETRARU, a deschis ședința cu un mesaj de salut.
La primul subiect din agendă, cu privire la Transmiterea documentației cu privire la drumurile reparate din Programul ”Drumuri Bune – 1” de la balanța Administrației de Stat a Drumurilor la balanța primăriilor a vorbit dna Maria RAȘCU, șef SCGD. Discursului dnei Maria RAȘCU a fost complectat cu informații utile de dl Tudor VARTOLOMEI, responsabil tehnic de implementare a proiectului, care a explicat modalitatea de primire a documentației.
Despre Unele aspecte ce țin de executarea bugetelor APL de nivelul I a raportat dna Valentina ARNĂUTU, șef-adjunct DGF. Domnii primari au primit recomandări de rigoare pentru înlăturarea unor erori în executarea bugetului.
Dna Valentina TONU, șef Direcția Învățământ Hîncești a informat edilii despre continuarea procesului educațional prin organizarea odihnei de vară. Consiliul Raional a alocat finanțe pentru procurarea foilor de odihnă pentru copii, dar se solicită ca și primăriile să identifice finanțe pentru procurarea foilor de odihnă copiilor din familii socialment-vulnerabile. Dna Tamara CĂLUGĂRU, șef DASPF a adus la cunoștința primarilor informația cu privire la măsurile de protejare, care trebuie întreprinse în perioada de odihnă a copiilor din familiile aflate în dificultate.
Dl Victor RACHIU, șef serviciu cadastru al CR a vorbit Despre modalitatea de realizare a lucrărilor cadastrale de delimitare a bunurilor imobile proprietate publică în contextul noilor acte normative de specialitate și a făcut recomandările necesare de a rezolva problemele actuale în unele primării.
La ședința cu primarii a participat și dl Gheorghe ROTARU, director ÎS ”Întreprinderea pentru Silvicultură Hîncești-Silva”, ca a vorbit Cu privire la protecția mediului în contextul situației alarmante în sectorul apicol.
Informația a fost complectată de dl Ion SÎRBU, șef DAA.
De asemenea, au fost prezentate spre informare și alte subiecte actuale, s-a dat răspuns și la întrebările parvenite.
La final, dna Vera PATRAȘCU, vicepreședintele raionului a anunțat despre Ziua Internațională a Donatorului și a propus primarilor de a participa la această acțiune la data de 4 și 6 iunie. Dl Dumitru CORNEI, vicepreședintele raionului a anunțat despre necesitatea de a elabora Pașapoarte pentru bazinele acvatice din raion și despre mersul acțiunii de salubrizare a localităților. Dl Ghenadie BUZA, Deputat în Parlamentul Republicii Moldova, a adus la cunoștința primarilor din raion cele mai stringente probleme cu care se confruntă cetățenii și despre necesitatea de a le rezolva în regim de urgență .
Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol.