În contextul Politicilor Consiliului Raional Hîncești  privind  asigurarea transparenţei procesului decizional, Preşedintele Raionului Hîncești demarează procesul de consultări publice ale proiectelor de decizii ale Consiliului Raional  propuse pentru examinarea în proxima şedinţă ordinară.

  Scopul consultărilor este de a îmbunătăți proiectele de decizii, astfel ca documentele finale să reprezinte o viziune consolidată, de consens a autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiilor neguvernamentale şi a tuturor membrilor societăţii.

 Cetăţenii, asociaţiile constituite în corespundere cu legea, alte părţi interesate în procesul de elaborare a proiectelor de decizii pot consulta  proiectele de decizii şi materialele aferente acestora pe pagina web www.hincesti.md  opţiunile „procesul decizional – proiecte de decizii” începînd cu 18.03.2025

Vă propunem spre consultare proiectele de decizie care urmează a fi examinate în cadrul ședinței  ordinare a Consiliului Raional Hîncești  din data de 06 iunie 2025:

1.     Cu privire la atribuirea unui mandate de consilier în Consiliul raional Hîncești.

         Raportor:  dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului Raional

2.     Cu privire la corelarea bugetului raional aprobat pentru anul 2025 cu Legea bugetului de stat pentru anul 2025

         Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe

3.     Cu privire la efectuarea unor modificări şi completări în bugetul raional pentru anul 2025

         Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe

4.     Cu privire la organizarea odihnei de vară a copiilor și adolescenților în sezonul estival 2025

          Raportor: dna Valentina TONU, Șefa Direcției Învățământ

5.     Cu privire la aprobarea acordului privind transmiterea în folosința gratuită a echipamentului TIC din administrarea Ministerului Educației și Cercetării în administrarea Direcției Învățământ Hîncești, gestiunea IP LT „M.Sadoveanu” și IP LT „Șt.Holban” pentru a fi utilizată doar în scopuri educaționale

         Raportor: dna Valentina TONU, Șefa Direcției Învățământ

6.     Cu privire la casarea unor bunuri uzate raportate la mijloace fixe aflate în folosința I.P. Gimnaziul „Mihai Viteazul” din mun.Hîncești

         Raportor:  dna Lidia DOROJUC, Directoare I.P. Gimnaziul Mihai Viteazul Hîncești

7.     Cu privire la normele specific ale Î.M. „Centrul Stomatologic Hîncești”

          Raportor:  dl Constantin MOCANU, Director-interimar IM Centrul Stomatologic Hîncești

8.     Cu privire la repartizarea profitului net al Î.M. „Centrul Stomatologic Hîncești”

         Raportor:  dl Constantin MOCANU, Director-interimar IM Centrul Stomatologic Hîncești

9.     Cu privire la examinarea Raportului de activitate a Direcției Cultură și Turism pentru anii 2024-primul semestru 2025

          Raportor:  dna Marian JALBĂ, Șefa Direcției Cultură și Turism

10. Cu privire la rezultatele obținute în sectorul agrar pentru prima jumătate a anului 2025, gradul de pregătire a combinelor și inventarului agricol pentru recoltarea culturilor de grupa întâi, precum și asigurarea securității antiincendiare

         Raportor:  dl Efim MORARU, Șef Direcția Agricultură și Alimentație

11. Cu privire la aprobarea listei beneficiarilor de locuințe sociale în locațiune

         Raportor:  dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol

12. Cu privire la activitatea I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești” pentru anul 2024

          Raportor: dl Ion CROITORU, Director (Șef) I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești”

13. Cu privire la încetarea raportului de serviciu al Șefului (director) I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești”

         Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

14. Cu privire la transmiterea unor bunuri și active proprietatea publică a raionului Hîncești din administrarea Aparatului Președintelui în administrarea Direcției Cultură și Turism Hîncești

          Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

                         dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui

15. Cu privire la transmiterea unor bunuri și active proprietatea publică a raionului Hînceștidin administrarea Aparatului Președintelui în administrarea IMSP„Centrul de Sănătate Hîncești”

         Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

                        dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui

16. Cu privire la casarea unor bunuri uzate raportate la mijloace fixe aflate în folosința Aparatului Președintelui Consiliului raional Hîncești

         Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

                         dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui

17. Cu privire la desmnarea candidaturilor membrilor pentru constituirea organelor electorale

         Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

18. Cu privire la modificarea Deciziei nr.07/25 din 17 decembrie 2024 „Cu privire la aprobarea Programului de întreținere și reparație a drumurilor publice pentru anul 2025”

         Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

19. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor de reparație capital într-un dormitory și o camera de baie pentru persoane cu nevoi special Centrul raional maternal „PRO-FEMINA din or.Hîncești”

         Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

20. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor la implementarea proiectului „Construcția trotuarului – cale pietonală de acces către instituțiile de menire socio-culturală din s.Boghiceni, raionul Hîncești, situate pe drumul raional L527R33-acces spre s.Boghiceni

          Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

21. Cu privire la aprobarea Listei bunurilor imobile proprietate publică a raionului în mun.Hîncești

         Raportor:  dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

22. Cu privire la aprobarea inițierii formării bunului imobil în scopul înființării unui spațiu verde

         Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

23. Cu privire la aprobarea modificărilor hotarelor unor terenuri ocupate de drumul de interes raional din extravilanul satului Șipoteni

         Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

24. Cu privire la aprobarea proiectului de formare prin combinare a sectorului de teren cu numărul cadastral 5301110.001 

          Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

25. Cu privire la desemnarea unui consilier care va semna deciziile Consiliului în cazul în care Președintele ședinței va fi în imposibilitate de a semna

         Raportor: președintele ședinței

 Proiectele de decizii pot fi examinate, accesând: 

https://hincesti.md/category/procesul-decizional/proiectele-de-decizii

Recomandările pe marginea proiectelor de decizie supuse consultării publice pot fi expediate până la data 03.06.2025, ora 09:00, pe adresa: Mihalcea Hîncu 138 și  pe adresa electronică: consiliul@hincesti.md / consiliul.raional-hincesti@apl.gov.md

Notă: şedinţele comisiilor consultative de specialitate  vor avea loc în sediul Consiliului Raional, etaj II și III):

              04 IUNIE 2025

ora 13.00 (Comisia Buget și Finanțe),

ora 14.00 (Comisia Învățământ, Cultură, Tineret  şi Sport)

              05 IUNIE 2025

ora 13.00  (Comisia Sănătate şi Protecţie Socială),

ora 13.30  (Comisia Agricultură, Comerţ, Ecologie

Setul  de documente este disponibil în Anticamera Președintelui Raionului şi poate fi accesat pe pagina web oficială  www.hincesti.md

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here