În contextul Politicilor Consiliului Raional Hîncești privind asigurarea transparenţei procesului decizional, Preşedintele Raionului Hîncești demarează procesul de consultări publice ale proiectelor de decizii ale Consiliului Raional propuse pentru examinarea în proxima şedinţă ordinară.
Scopul consultărilor este de a îmbunătăți proiectele de decizii, astfel ca documentele finale să reprezinte o viziune consolidată, de consens a autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiilor neguvernamentale şi a tuturor membrilor societăţii.
Cetăţenii, asociaţiile constituite în corespundere cu legea, alte părţi interesate în procesul de elaborare a proiectelor de decizii pot consulta proiectele de decizii şi materialele aferente acestora pe pagina web www.hincesti.md opţiunile „procesul decizional – proiecte de decizii” începînd cu 18.03.2025
Vă propunem spre consultare proiectele de decizie care urmează a fi examinate în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Raional Hîncești din data de 06 iunie 2025:
1. Cu privire la atribuirea unui mandate de consilier în Consiliul raional Hîncești.
Raportor: dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului Raional
2. Cu privire la corelarea bugetului raional aprobat pentru anul 2025 cu Legea bugetului de stat pentru anul 2025
Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe
3. Cu privire la efectuarea unor modificări şi completări în bugetul raional pentru anul 2025
Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe
4. Cu privire la organizarea odihnei de vară a copiilor și adolescenților în sezonul estival 2025
Raportor: dna Valentina TONU, Șefa Direcției Învățământ
5. Cu privire la aprobarea acordului privind transmiterea în folosința gratuită a echipamentului TIC din administrarea Ministerului Educației și Cercetării în administrarea Direcției Învățământ Hîncești, gestiunea IP LT „M.Sadoveanu” și IP LT „Șt.Holban” pentru a fi utilizată doar în scopuri educaționale
Raportor: dna Valentina TONU, Șefa Direcției Învățământ
6. Cu privire la casarea unor bunuri uzate raportate la mijloace fixe aflate în folosința I.P. Gimnaziul „Mihai Viteazul” din mun.Hîncești
Raportor: dna Lidia DOROJUC, Directoare I.P. Gimnaziul Mihai Viteazul Hîncești
7. Cu privire la normele specific ale Î.M. „Centrul Stomatologic Hîncești”
Raportor: dl Constantin MOCANU, Director-interimar IM Centrul Stomatologic Hîncești
8. Cu privire la repartizarea profitului net al Î.M. „Centrul Stomatologic Hîncești”
Raportor: dl Constantin MOCANU, Director-interimar IM Centrul Stomatologic Hîncești
9. Cu privire la examinarea Raportului de activitate a Direcției Cultură și Turism pentru anii 2024-primul semestru 2025
Raportor: dna Marian JALBĂ, Șefa Direcției Cultură și Turism
10. Cu privire la rezultatele obținute în sectorul agrar pentru prima jumătate a anului 2025, gradul de pregătire a combinelor și inventarului agricol pentru recoltarea culturilor de grupa întâi, precum și asigurarea securității antiincendiare
Raportor: dl Efim MORARU, Șef Direcția Agricultură și Alimentație
11. Cu privire la aprobarea listei beneficiarilor de locuințe sociale în locațiune
Raportor: dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol
12. Cu privire la activitatea I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești” pentru anul 2024
Raportor: dl Ion CROITORU, Director (Șef) I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești”
13. Cu privire la încetarea raportului de serviciu al Șefului (director) I.P. „Centrul Raional de Tineret Hîncești”
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
14. Cu privire la transmiterea unor bunuri și active proprietatea publică a raionului Hîncești din administrarea Aparatului Președintelui în administrarea Direcției Cultură și Turism Hîncești
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui
15. Cu privire la transmiterea unor bunuri și active proprietatea publică a raionului Hînceștidin administrarea Aparatului Președintelui în administrarea IMSP„Centrul de Sănătate Hîncești”
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui
16. Cu privire la casarea unor bunuri uzate raportate la mijloace fixe aflate în folosința Aparatului Președintelui Consiliului raional Hîncești
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
dna Svetlana VRABIE, Contabil-șef Aparatul Președintelui
17. Cu privire la desmnarea candidaturilor membrilor pentru constituirea organelor electorale
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
18. Cu privire la modificarea Deciziei nr.07/25 din 17 decembrie 2024 „Cu privire la aprobarea Programului de întreținere și reparație a drumurilor publice pentru anul 2025”
Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
19. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor de reparație capital într-un dormitory și o camera de baie pentru persoane cu nevoi special Centrul raional maternal „PRO-FEMINA din or.Hîncești”
Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
20. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor la implementarea proiectului „Construcția trotuarului – cale pietonală de acces către instituțiile de menire socio-culturală din s.Boghiceni, raionul Hîncești, situate pe drumul raional L527R33-acces spre s.Boghiceni
Raportor: dl Andrian Tașcă, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
21. Cu privire la aprobarea Listei bunurilor imobile proprietate publică a raionului în mun.Hîncești
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
22. Cu privire la aprobarea inițierii formării bunului imobil în scopul înființării unui spațiu verde
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
23. Cu privire la aprobarea modificărilor hotarelor unor terenuri ocupate de drumul de interes raional din extravilanul satului Șipoteni
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
24. Cu privire la aprobarea proiectului de formare prin combinare a sectorului de teren cu numărul cadastral 5301110.001
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
25. Cu privire la desemnarea unui consilier care va semna deciziile Consiliului în cazul în care Președintele ședinței va fi în imposibilitate de a semna
Raportor: președintele ședinței
Proiectele de decizii pot fi examinate, accesând:
Recomandările pe marginea proiectelor de decizie supuse consultării publice pot fi expediate până la data 03.06.2025, ora 09:00, pe adresa: Mihalcea Hîncu 138 și pe adresa electronică: consiliul@hincesti.md / consiliul.raional-hincesti@apl.gov.md
Notă: şedinţele comisiilor consultative de specialitate vor avea loc în sediul Consiliului Raional, etaj II și III):
04 IUNIE 2025
ora 13.00 (Comisia Buget și Finanțe),
ora 14.00 (Comisia Învățământ, Cultură, Tineret şi Sport)
05 IUNIE 2025
ora 13.00 (Comisia Sănătate şi Protecţie Socială),
ora 13.30 (Comisia Agricultură, Comerţ, Ecologie)
Setul de documente este disponibil în Anticamera Președintelui Raionului şi poate fi accesat pe pagina web oficială www.hincesti.md