În contextul Politicilor Consiliului Raional Hîncești  privind  asigurarea transparenţei procesului decizional, Preşedintele Raionului Hîncești demarează procesul de consultări publice ale proiectelor de decizii ale Consiliului Raional  propuse pentru examinarea în proxima şedinţă ordinară.

  Scopul consultărilor este de a îmbunătăți proiectele de decizii, astfel ca documentele finale să reprezinte o viziune consolidată, de consens a autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiilor neguvernamentale şi a tuturor membrilor societăţii.

 Cetăţenii, asociaţiile constituite în corespundere cu legea, alte părţi interesate în procesul de elaborare a proiectelor de decizii pot consulta  proiectele de decizii şi materialele aferente acestora pe pagina web www.hincesti.md  opţiunile „procesul decizional – proiecte de decizii” începînd cu 18.03.2025

Vă propunem spre consultare proiectele de decizie care urmează a fi examinate în cadrul ședinței  ordinare a Consiliului Raional Hîncești  din data de 04 aprilie 2025:

1.     Cu privire la încetarea mandatului de vicepreședinte al raionului Hîncești înainte de termen

                      Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

2.     Cu privire la aprobarea raportului privind executarea bugetului raional pentru anul 2023

                   Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe

3.     Cu privire la efectuarea unor modificări şi completări în bugetul raional pentru anul 2025

                      Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe

4.     Cu privire la aprobarea Normativelor vizând numărul abonamentelor de telefonie de serviciu, faxuri, telefoane mobile pentru angajații Consiliului raional Hîncești pentru anul 2025

                 Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe

5.     Cu privire la aprobarea proiectului „IS HI interactiv culture” /„Iași Hîncești – cultură interactivă”                                                        

        Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                          dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

6.     Cu privire la aprobarea proiectului „NO BORDERS TO HEALTH” /„SĂNĂTATE FĂRĂ FRONTIERE”                                                        

                  Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                 dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

7.     Cu privire la aprobarea Proiectului „Tabără de excelență – PUNTE educațională între Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2025”

              Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                          dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

8.     Cu privire la aprobarea și solicitarea finanţării din partea Consiliului Județean Maramureș pentru proiectul „Reabilitarea Taberei de odihnă „Privighetoarea din satul Bobeica, raionul Hîncești”

                Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                          dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

9.     Cu privire la aprobarea proiectului „STROLLING THROUGH HISTORY” /„La pas prin istorie”                                                        

               Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                          dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

10. Cu privire la aprobarea proiectului „Building Together European Inclusive Education across borders” /„Construind împreună educația europeană incluzivă dincolo de frontiere”                                                        

        Raportor:  dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului

                          dna Elena NICHIFOR, Șefa  Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră

11. Cu privire la numirea în funcția de conducător al OLSDÎ Hîncești (Direcția Învățământ Hîncești)

             Raportor:  dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol

12. Cu privire la încorporarea cetăţenilor născuţi în anii 1998 – 2007 (născuți pînă la 31 iulie)   în serviciul militar în termen, cu termen redus sau cel civil în aprilie – iulie 2025

         Raportor: dl Mihail COȘLEȚ, comandant Centrul Militar Teritorial Hînceşti;

13. Cu privire la comercializarea unor active neutilizate

            Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

14. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Bobeica”

         Raportor:  dl Constantin BABUCI, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Bobeica”

15. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Bujor”

                  Raportor: dna Maria DAVID, șefa IMSP „Centrul de Sănătate Bujor”

16. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Ciuciuleni”

            Raportor: dl Ion CHERDIVARĂ, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Ciuciuleni”

17. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Crasnoarmeiscoe ”

Raportor:dl  Igor DANILCENCO, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Crasnoarmeiscoe”

18. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Lăpușna-Pașcani ”

            Raportor: dna Ludmila ANDRONIC, șefa IMSP „Centrul de Sănătate Lăpușna-Pașcani ”

19. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Sărata-Galbenă”

         Raportor: dl Boris LÎSÎI, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Sărata-Galbenă

20. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Hîncești”

         Raportor: dna  Lilia TĂNASE, șefa IMSP „Centrul de sănătate  Hîncești”

21. Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor încăperi și spații neutilizate de către Instituția Medico Sanitară Publică “Centrul de Sănătate Hîncești”

          Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

22. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Spitalul Cărpineni”

Raportor: dl Ion PURICE, Director IMSP Spitalul Cărpineni

23. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul Stomatologic  Hîncești

                  Raportor: Constantin MOCANU, Director-interimar IMSP Centrul Stomatologic  Hîncești

24. Cu privire la aprobarea Planului teritorial de combatere a hepatitelor virale B, C și D pentru anii 2025-2028 pentru raionul Hîncești 

 Raportor: dl Oleg CEBOTARI, Șef Direcție „Centrul de Sănătate Publică Hîncești”

25. Cu privire la aprobarea Planului de Acțiuni Privind realizarea Programului Național privind sănătatea mintală pentru anii 2023-2027

Raportor: dl Oleg CEBOTARI, Șef Direcție „Centrul de Sănătate Publică Hîncești

26. Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului Raional Hînceşti nr. 03/21 din 22.12.2023 „Cu privire la desemnarea componenței Comisiei de cenzori a  ÎM ,,Centrul Stomatologic Raional Hîncești”

Raportor: dna Aliona GRIGORAȘ, vicepreședinte al raionului

              dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului raional Hîncești

27. Cu privire la constituirea  Consiliului  Administrativ a Instituţiei  Medico-Sanitare publice IMSP „Spitalul Cărpineni”

Raportor: dna Aliona GRIGORAȘ, vicepreședinte al raionului

                          dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului raional Hîncești

28. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor de renovare și conservare a eficienției energetice a blocului chirurgical la IMSP “Spitalul Raional Hîncești”

       Raportor: dl Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

29.  Cu privire la defrișarea arborilor

Raportor: dl Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

30. Cu privire la efectuarea unor modificări și completări la Decizia nr. 07/25 din 17 decembrie 2024 cu privire la Programul de întreținere și reparație a drumurilor publice pentru anul 2025

            Raportor: Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri

31. Cu privire la aprobarea listei beneficiarilor de locuințe sociale în locațiune

       Raportor: dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol

32. Cu privire la transmiterea unor mijloace fixe

            Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

                 Dna Svetlana VRABIE, contabil-șef Aparatul Președintelui

33.  Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor spații neutilizate

    Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

               dna Svetlana VRABIE, contabil-șef Aparatul Președintelui

34. Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor active  neutilizate de către Direcția Cultură și Turism Hîncești

    Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

               dna Mariana JALBĂ, Șefa Direcției Cultură și Turism

35. Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului Raional Hînceşti nr. 07/07 din 17.12.2024 „ Privind transmiterea, unor bunuri  în administrarea Instituției Publice Gimnaziul ”Mihai Viteazul” și transmiterea activelor din proprietatea publică a bugetului raional în proprietatea publică a UATde nivelul I

      Raportor:  dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)

36. Cu privire la aprobarea Cadastrului funciar al raionului conform situației la 01 ianuarie 2025

     Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

37. Cu privire la aprobarea Listei bunului imobil proprietate publică a raionului

    Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

38. Cu privire la inițierea procedurii de formare a sectorului de teren aferent unor obiective

       Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru

39. Cu privire la aprobarea formării prin separare a unor bunuri imobile din terenul cu numărul cadastral 5301205.083

        Raportor:  dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații funciare și Cadastru 

40. Cu privire la desemnarea unui consilier care va semna deciziile Consiliului în cazul în care Preşedintele ședinței va fi în imposibilitate de a le semna

                      Raportor: președintele ședinței

 Proiectele de decizii pot fi examinate, accesând: 

https://hincesti.md/category/procesul-decizional/proiectele-de-decizii

Recomandările pe marginea proiectelor de decizie supuse consultării publice pot fi expediate până la data 01.04.2025, ora 09:00, pe adresa:  la adresa electronică: consiliul@hincesti.md

Notă: şedinţele comisiilor consultative de specialitate  vor avea loc în sediul Consiliului Raional, etaj II și III):

              02 APRILIE  2025

ora 13.00 (Comisia Buget și Finanțe),

ora 14.00 (Comisia Învățământ, Cultură, Tineret  şi Sport)

              03 APRILIE  2025

ora 13.00  (Comisia Sănătate şi Protecţie Socială),

ora 14.00  (Comisia Agricultură, Comerţ, Ecologie

Setul  de documente este disponibil în Anticamera Președintelui Raionului şi poate fi accesat pe pagina web oficială  www.hincesti.md

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here