În contextul Politicilor Consiliului Raional Hîncești privind asigurarea transparenţei procesului decizional, Preşedintele Raionului Hîncești demarează procesul de consultări publice ale proiectelor de decizii ale Consiliului Raional propuse pentru examinarea în proxima şedinţă ordinară.
Scopul consultărilor este de a îmbunătăți proiectele de decizii, astfel ca documentele finale să reprezinte o viziune consolidată, de consens a autorităţilor administraţiei publice locale, organizaţiilor neguvernamentale şi a tuturor membrilor societăţii.
Cetăţenii, asociaţiile constituite în corespundere cu legea, alte părţi interesate în procesul de elaborare a proiectelor de decizii pot consulta proiectele de decizii şi materialele aferente acestora pe pagina web www.hincesti.md opţiunile „procesul decizional – proiecte de decizii” începînd cu 18.03.2025
Vă propunem spre consultare proiectele de decizie care urmează a fi examinate în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Raional Hîncești din data de 04 aprilie 2025:
1. Cu privire la încetarea mandatului de vicepreședinte al raionului Hîncești înainte de termen
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
2. Cu privire la aprobarea raportului privind executarea bugetului raional pentru anul 2023
Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe
3. Cu privire la efectuarea unor modificări şi completări în bugetul raional pentru anul 2025
Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe
4. Cu privire la aprobarea Normativelor vizând numărul abonamentelor de telefonie de serviciu, faxuri, telefoane mobile pentru angajații Consiliului raional Hîncești pentru anul 2025
Raportor: dna Galina ERHAN, Șefa-intermară, Direcția Generală Finanțe
5. Cu privire la aprobarea proiectului „IS HI interactiv culture” /„Iași Hîncești – cultură interactivă”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
6. Cu privire la aprobarea proiectului „NO BORDERS TO HEALTH” /„SĂNĂTATE FĂRĂ FRONTIERE”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
7. Cu privire la aprobarea Proiectului „Tabără de excelență – PUNTE educațională între Maramureș-Hîncești-Strășeni-Ungheni, ediția 2025”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
8. Cu privire la aprobarea și solicitarea finanţării din partea Consiliului Județean Maramureș pentru proiectul „Reabilitarea Taberei de odihnă „Privighetoarea din satul Bobeica, raionul Hîncești”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
9. Cu privire la aprobarea proiectului „STROLLING THROUGH HISTORY” /„La pas prin istorie”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
10. Cu privire la aprobarea proiectului „Building Together European Inclusive Education across borders” /„Construind împreună educația europeană incluzivă dincolo de frontiere”
Raportor: dl Iurie LEVINSCHI, Președintele raionului
dna Elena NICHIFOR, Șefa Direcției Economie și Cooperare Transfrontalieră
11. Cu privire la numirea în funcția de conducător al OLSDÎ Hîncești (Direcția Învățământ Hîncești)
Raportor: dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol
12. Cu privire la încorporarea cetăţenilor născuţi în anii 1998 – 2007 (născuți pînă la 31 iulie) în serviciul militar în termen, cu termen redus sau cel civil în aprilie – iulie 2025
Raportor: dl Mihail COȘLEȚ, comandant Centrul Militar Teritorial Hînceşti;
13. Cu privire la comercializarea unor active neutilizate
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
14. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Bobeica”
Raportor: dl Constantin BABUCI, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Bobeica”
15. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Bujor”
Raportor: dna Maria DAVID, șefa IMSP „Centrul de Sănătate Bujor”
16. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Ciuciuleni”
Raportor: dl Ion CHERDIVARĂ, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Ciuciuleni”
17. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Crasnoarmeiscoe ”
Raportor:dl Igor DANILCENCO, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Crasnoarmeiscoe”
18. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Lăpușna-Pașcani ”
Raportor: dna Ludmila ANDRONIC, șefa IMSP „Centrul de Sănătate Lăpușna-Pașcani ”
19. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Sărata-Galbenă”
Raportor: dl Boris LÎSÎI, șeful IMSP „Centrul de Sănătate Sărata-Galbenă ”
20. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul de Sănătate Hîncești”
Raportor: dna Lilia TĂNASE, șefa IMSP „Centrul de sănătate Hîncești”
21. Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor încăperi și spații neutilizate de către Instituția Medico Sanitară Publică “Centrul de Sănătate Hîncești”
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
22. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Spitalul Cărpineni”
Raportor: dl Ion PURICE, Director IMSP Spitalul Cărpineni
23. Cu privire la normele specifice ale IMSP „Centrul Stomatologic Hîncești”
Raportor: Constantin MOCANU, Director-interimar IMSP Centrul Stomatologic Hîncești
24. Cu privire la aprobarea Planului teritorial de combatere a hepatitelor virale B, C și D pentru anii 2025-2028 pentru raionul Hîncești
Raportor: dl Oleg CEBOTARI, Șef Direcție „Centrul de Sănătate Publică Hîncești”
25. Cu privire la aprobarea Planului de Acțiuni Privind realizarea Programului Național privind sănătatea mintală pentru anii 2023-2027
Raportor: dl Oleg CEBOTARI, Șef Direcție „Centrul de Sănătate Publică Hîncești
26. Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului Raional Hînceşti nr. 03/21 din 22.12.2023 „Cu privire la desemnarea componenței Comisiei de cenzori a ÎM ,,Centrul Stomatologic Raional Hîncești”
Raportor: dna Aliona GRIGORAȘ, vicepreședinte al raionului
dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului raional Hîncești
27. Cu privire la constituirea Consiliului Administrativ a Instituţiei Medico-Sanitare publice IMSP „Spitalul Cărpineni”
Raportor: dna Aliona GRIGORAȘ, vicepreședinte al raionului
dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului raional Hîncești
28. Cu privire la aprobarea acordului pentru efectuarea lucrărilor de renovare și conservare a eficienției energetice a blocului chirurgical la IMSP “Spitalul Raional Hîncești”
Raportor: dl Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
29. Cu privire la defrișarea arborilor
Raportor: dl Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
30. Cu privire la efectuarea unor modificări și completări la Decizia nr. 07/25 din 17 decembrie 2024 cu privire la Programul de întreținere și reparație a drumurilor publice pentru anul 2025
Raportor: Adrian TAȘCĂ, Șef Secția Construcții, Gospodărie Comunală și Drumuri
31. Cu privire la aprobarea listei beneficiarilor de locuințe sociale în locațiune
Raportor: dl Dionis URSU, Șef Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol
32. Cu privire la transmiterea unor mijloace fixe
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
Dna Svetlana VRABIE, contabil-șef Aparatul Președintelui
33. Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor spații neutilizate
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
dna Svetlana VRABIE, contabil-șef Aparatul Președintelui
34. Cu privire la autorizarea dării în locațiune a unor active neutilizate de către Direcția Cultură și Turism Hîncești
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
dna Mariana JALBĂ, Șefa Direcției Cultură și Turism
35. Cu privire la modificarea Deciziei Consiliului Raional Hînceşti nr. 07/07 din 17.12.2024 „ Privind transmiterea, unor bunuri în administrarea Instituției Publice Gimnaziul ”Mihai Viteazul” și transmiterea activelor din proprietatea publică a bugetului raional în proprietatea publică a UATde nivelul I”
Raportor: dl Sergiu PASCAL, Specialist principal (jurist)
36. Cu privire la aprobarea Cadastrului funciar al raionului conform situației la 01 ianuarie 2025
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
37. Cu privire la aprobarea Listei bunului imobil proprietate publică a raionului
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
38. Cu privire la inițierea procedurii de formare a sectorului de teren aferent unor obiective
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații Funciare și Cadastru
39. Cu privire la aprobarea formării prin separare a unor bunuri imobile din terenul cu numărul cadastral 5301205.083
Raportor: dl Victor RACHIU, Șef Serviciul Relații funciare și Cadastru
40. Cu privire la desemnarea unui consilier care va semna deciziile Consiliului în cazul în care Preşedintele ședinței va fi în imposibilitate de a le semna
Raportor: președintele ședinței
Proiectele de decizii pot fi examinate, accesând:
https://hincesti.md/category/procesul-decizional/proiectele-de-decizii
Recomandările pe marginea proiectelor de decizie supuse consultării publice pot fi expediate până la data 01.04.2025, ora 09:00, pe adresa: la adresa electronică: consiliul@hincesti.md
Notă: şedinţele comisiilor consultative de specialitate vor avea loc în sediul Consiliului Raional, etaj II și III):
02 APRILIE 2025
ora 13.00 (Comisia Buget și Finanțe),
ora 14.00 (Comisia Învățământ, Cultură, Tineret şi Sport)
03 APRILIE 2025
ora 13.00 (Comisia Sănătate şi Protecţie Socială),
ora 14.00 (Comisia Agricultură, Comerţ, Ecologie)
Setul de documente este disponibil în Anticamera Președintelui Raionului şi poate fi accesat pe pagina web oficială www.hincesti.md