La data de 27 iulie 2020, dl Iurie LEVINSCHI, președintele raionului, a petrecut ședința operativă cu șefii de direcții și funcționarii aparatului președintelui.
Dl Iurie LEVINSCHI, președintele raionului, a vorbit despre vizita de lucru în raion, la data de 25 iulie 2020, a domnului Ion CHICU, Prim-ministru al Republicii Moldova. În cadrul întrevederii dl Prim-ministru a vizitat localitățile din Lunca Prutului care sunt parte a Proiectului de aprovizionare cu apă potabilă. Premierul a verificat progresul implementării proiectului și a inspectat trei stații de pompare din satele Cotul Morii și Obileni.
Finalizarea proiectului va avea loc până la sfârșitul acestui an. În cadrul proiectului, circa 20 de mii de locuitori din regiune vor fi aprovizionați cu apă potabilă. Valoarea totală a proiectului constituie cca 74 milioane de lei. Banii necesari pentru finalizarea construcției vor fi alocați din Fondul Ecologic Național, dar și de la Agenția de Dezvoltare Regională.
Dl Președinte a mai remarcat importanța construcției unei Stații de Pompieri și Salvatori în com. Sărata Galbenă.
Dl Dumitru CORNEI, vicepreședinte pe probleme în agricultură, a informat despre situația la zi a culturilor de gradul I și II, compromise în urma secetei și a vorbit despre construcția și reconstrucția a 4 bazine acvatice de acumulare a apei în teritoriul raionul.
Dna Olesea BRÎNZĂ, vicepreședinte pe probleme sociale, a vorbit despre: participarea la vizita de lucru a dlui Ion CHICU, Prim-ministru al Republicii Moldova; deplasări de lucru în teritoriul raionului și la Secția de Geriatrie din s. Nemțeni; a relatat problemele sociale ale cetățenilor, soluționate prin măsurile întreprinse în colaborare cu Direcția Asistență Socială și Protecția Familiei în ședințele Comisiilor raionale de specialitate.
Dl Vasile SECU, vicepreședinte pe probleme economice, a menționat cele mai importante chestiuni la zi: activitatea de aprovizionare cu apă a locuitorilor din Lunca Prutului; ședința Comisiei Gestionarea Patrimoniului și a menționat participarea colaboratorilor DECT la ședința Comisiei Parlamentare cu privire la raportarea îndeplinirii recomandărilor Curții de Conturi; ședința Comisiei gestionarea locuințelor sociale, examinarea cererilor depuse; activitate de elaborare a Strategiei socio-economice a raionului Hîncești, identificarea potențialilor experți în domeniu și a schițat sarcinile direcției pentru săptămâna dată.
Dna Valentina TONU, șef, Direcția Învățământ Hîncești, a relatat despre definitivarea procesului de selectare a scenariului de activitate a instituțiilor de învățământ, începând cu 1 septembrie 2020. 75 % din instituțiile de învățământ din raion au ales modelul I de instruire, cu prezența în sălile de curs.
Despre situația epidemiologică din raion, privind răspândirea virusului de tip nou, COVID-2019,a informatdl Petru CIUBOTARU, directorul Spitalului Raional Hîncești și dna Natalia SAHAROV, șef-interimar, CS Hîncești.

Dna Elena NICHIFOR, șef DECT, a informat despre: activitatea direcței privind participarea la Ședința Parlamentară cu privire la implementarea recomandărilor Curții de Conturi în privința gestionării patrimoniului și elaborarea Raportului respectiv pentru aprobare în ședința Consiliului raional; activitatea de elaborare a Strategiei de dezvoltare socio-economică a raionului; activitate cu ODIMM; elaborarea unui Chestionar de aplicare la proiectele propuse pentru APL de nivelul I și pregătirea setului necesar de documente pentru crearea și înregistrarea Întreprinderilor Municipale.
Dna Elena MORARU TOMA, Secretarul Consiliului raional, a comunicat despre vebinarul organizat și petrecut de Comisia Electorală Centrală cu privire la eventualele alegeri prezidențiale și a prezentat informația privind proiectele de decizii prezentate pănă la moment.
Șefii direcțiilor și secțiilor: finanțe, asistență socială, construcții, gospodărie comunală și drumuri au informat despre activitățile din săptămâna trecută și au trasat obiectivele ce trebuie atinse în săptămâna curentă.
În ședință au fost puse în discuție și alte chestiuni și probleme importante, indispensabile în activitatea de zi cu zi a direcțiilor și secțiilor Consiliului raional.

Secția Administrație Publică, Probleme de Secretariat și Protocol

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here