La data de 07 iulie, curent, începând cu ora 9.00, în Sala de şedinţe “Constantin Stere”, Consiliul raional Hînceşti a avut loc întrunirea reprezentanţilor autorităţilor publice locale de nivelul I cu reprezentanţii serviciilor desconcentrate şi descentralizate din raionul Hînceşti.
Preşedintele raionului Hînceşti, domnul Iurie LEVINSCHI a salutat prezenţa şi a urat tuturor actorilor implicaţi o şedinţă cât mai lucrativă.
Alături de preşedintele raionului au fost, reprezentantul Guvernului în teritoriu, dl Ion MEREUŢĂ, vicepreşedintele raionului, dl Vasile SECU, dar şi alţi şefi ai serviciilor desconcentrate şi descentralizate, invitaţi speciali.
Dna Tamara PASCARU, şef, Centrul Sănătate Publică Hînceşti a prezentat invitaţilor situaţia curentă din raionul Hînceşti în ceia ce priveste raspândirea virusului COVID-19.
Cu privire la asigurarea transparenţei şi imparţialităţii gestionării alocaţiilor bugetare destinate reparaţiilor şi investiţiilor a comunicat, dna Maria RAŞCU, şef, Secţia Construcţii, Gospodării Comunale şi Drumuri. Dumneaiei a accentuat asupra corectitudinii contractării agenţilor economici privitor la prestarea serviciilor de construcţii, mai ales la capitolul calitate.
Secretarul Consiliului raional Hînceşti, dna Elena MORARU TOMA a vorbit despre Alegerile Prezidenţiale care se vor desfăşura la data de 1 noiembrie 2020. Respectiv, punctele esențiale ale mesajului au fost: rezolvarea conflictelor de adrese în Registrul alegătorilor, respectarea infrastructurii secțiilor de votare, respectarea cerințelor stabilite la desemnarea candidaturilor pentru funcționarii electorali.
Cu informaţii ce prezintă mult interes s-a adresat dna Elena NICHIFOR, şef, Direcţia Economie şi Cooperare Transfrontalieră, care a prezentat Programele de finanţare actuale pentru APL de nivelul I şi a îndemnat primarii să aplice.
La acest capitol, în calitate de practică de succes, a intervenit primarul localităţii Ciuciuleni, dl GRIGORAŞ Gheorghe care a îndemnat primarii din raion sa aplice, astfel obţinerea finanţărilor nerambursabile sunt oportunităţi de perspectivă.
Eugenia BURUIAN, şef adjunct, Direcţia Învăţămînt a explicat desfăşurat Instrucţiunile cu privire la ocrotirea viaţii şi sănătăţii copiilor în instituţiile de educaţie timpurie, aprobate prin Ordinul nr. 592 din 26 iunie 2020.
Cu privire la îndeplinirea Planului de donare de sânge pe raion a comunictat dna Liliana BUZA, şef, Centrul de Transfuzie a Sângelui.
La finalul şedinţei dl Vasile SECU, a discutat cu primarii, care sunt implicaţi în Proiectul “Aprovizionarea cu apă potabilă din Lunca Prutului”, despre continuarea implementării proiectului menţionat propunîndu-le fondarea în localitate a Întreprinderilor Municipale cu profil extins: salubrizare, canalizare şi epurare.
Secţia Administraţie Publică, Probleme de Secretariat şi Protocol.